maandag, mei 04, 2009

RK dubbel macht: joods katholiek en islamitisch 1954-59 (1)




























wordt vervolgd
! Sinds ruim 1 1'/2 jaar weet ik van een aantal van deze in de (rk) media heftig besproken "ontvoeringen".
Nog afgezien van wat deze nu actueel betekenen mbt de reis van de Paus, (en overige vragen rondom "stolen generations", prosyletisme etc.) en wat zij zeker ook betekend hebben mbt. ontwikkelingen in burgerlijke (nationale en internationale) kinderbeschermings-wetgeving én praktijk heeft dit ook -in ieder geval in mijn persoonlijke - familiegeschiedenis zéér waarschijnlijk een nogal belangrijke rol gespeeld.
Ik ben dan ook buitengewoon geinteresseerd in andere herinneringen en/of ervaringen.
Daarom: mocht er iemand dit lezen en uit haar of zijn herinneringen over deze discussies meer weten of een o ja da's waar ook ervaring hebben - en dat hoeven dus zeker geen, of juist niet zelfs, wereldschokkende zaken te zijn, zou ik het heel erg op prijs stellen wanneer je/U daarover iets laat horen!
Hier of als steeds per email (zie profiel)
Misschien een oudere gelovige (kind!) die zich gesprekken in het gezin, de parochie, school of waar dan ook herinnert? Of ook iemand met (familie) kinderbescherming/zorg ervaringen?
Omdat verzuiling in de zorg hier direct mee verbonden is, is deze uitdrukkelijke uitnodiging dan ook niet alleen over de Rooms Katholieke Kerk/Zorg.
Daarom is 1985 de einddatum , maar hoop ik vooral op puzzelstukjes van voor 1970.
waarbij ik zelf (nog?) de nadruk leg op 1950-1960.
Graag hierop reacties dus, maar ik ben - zeker op dit thema - niet in het minst geinteresseerd in kletsmeier verhalen. Niet in UFO's ook. :-)
Hopelijk bedankt voor de medewerking!

Geen opmerkingen: