maandag, mei 09, 2011

Knuppels in het hoenderhok; Deut. 25:4

Tot een klein jaar geleden heb ik mij niet bezig gehouden met een financiele schadeclaim.
Goddank niet.
Er was een paar jaar geleden slechts 1 -kortstondige - uitzondering, die me dan ook meer dan ernstig dwars heeft gezeten. De eerste foto die ik van iemand kreeg en ik door post-VAT-II-leugens en dreigende bisschoppen waardoor vrouwen, "ik noem mij feminist" kozen tbv hun posities 19e eeuwse antwoorden aan te gaan hangen volstrekt niet snapte wat ik zag. Het bracht mij in een ernstig conflict met mijzelf, maar dat bleek ik op te kunnen lossen door er langdurig gierend de pest in te hebben en heel wat hartgrondiger mijn gereedschapskist zowel als mijn hersens te gebruiken. En ook daarvoor was er Ierland, Australië én Canada waar ik met mijn snuffert boven op mocht zitten en allerlei partijen mocht volgen in hun gevechten en ontwikkelingen. Mijn maag en ik hebben ze, ook wat dat betreft, hard nodig gehad.

Maar sinds het geweld in Nederland van het afgelopen jaar kan ik om die vragen groeiend niet meer heen. En was er, gelukkig, Duitsland.
Zoals ik, alweer gelukkig, mijn ervaringen heb met de Bijlmerramp, niet onmogelijk een van de 2 belangrijkste redenen tot dat - nog steeds bestaande - hartgrondige goddank!

Maar nu kan ik dus niet meer omheen of het van mij en mijn maag afhouden. En komt de stoom daarover me inmiddels met grote wolken uit mijn oren.
En mijn neus uit, ik ben er zo verschrikkelijk woedend over!!

Wat natuurlijk allemaal leuk lief en aardig is, maar de vraag niet beantwoord naar hoe vind ik daar in hemelschristusnaam een antwoord op wat het mijne wél kan zijn.
Zonder me de overdaad van en aan smeerlapperij en pure respectloosheid te laten aansmeren.
Alleen al die simpele schunnigheid van zo'n Landberg cie. om op de 26/27e te vragen om advies, kennelijk aan een vereniging van geslachtofferde heren, die hij (zij?) dan de 3e mei wenst te hebben.... Hulp en Recht hoopt dat zij eind van het jaar haar werk zal kunnen afronden.
Hetgeen natuurlijk prachtig is wanneer je nog steeds geen antwoord hebt ontvangen op je verzoek van december 2010 omtrent je dossier.

Ook prachtig, leuk lief en aardig. Maar ook dat geeft mij mijn noodzakelijke antwoord nog niet.
Het enige wat ik daartoe heb blijken de keuzes van 2 van mijn kinderen te zijn en de verschrikking van hun "intervieuw": snotneus, bent U slachtoffer en hoort U gecompenseerd te worden? en hun antwoorden, vooraf, ter plekke en daarna, en mijn dankbaarheid voor hun woede over die vraag.
Ik lijk op ze!

Het was een geweldadig jaar met meer dan smerige opmerkingen en aantijgingen naar (vroegere) slachtoffers. Iedere Jan Doedel kon z'n gang gaan.
En nu die cie. Huppeldepup dus toch mijn advies niet heeft en het ze dus gebraaien zal zijn wat ik daarover vind en solidariteit niet meer vereist dat je je mond dicht houd tijd om een aantal ongetwijfeld ongenuanceerde vragen maar 's te gaan stellen op zoek naar mijn antwoord.

Observatrix gaf een aantal maanden terug een knap lastig voorzetje: geef ze allemaal een VVV bon van een tientje.
Wat natuurlijk een buitengewoon hufterige opmerking was, maar, gekoppeld aan haar verwijzing naar de seksuele revolutie, niet alleen maar.
Het gebral en de verwijzing naar de tabaksindustrie van MCU en hun advocaat was in ieder geval ernstiger.
Maar wat mij het meest dwars zit is een opmerking van Gert Leers ruim 2 jaar terug nog voor het Nederlands geweld losbarstte zo tussen neus en lippen door.
Hij wist dat hij van zijn ouders toestemming had op de broederinternaat waarop hij zat wanneer een broeder het in zijn hoofd haalde aan te zitten deze een schop tegen zijn verboden delen te geven.
Die broeders waren dus, met ongetwijfeld alle respect, niet het absoluut gezag!
Dit i.t.t. de Mammoet, waarbij dankzij haar pestbloknootje de Hoge Poorte verbleekte en God ook wel zo wijs was te buigen.

(Door het contact met die Cie. Samson realiseerde ik me - verbazingwekkend en inmiddels ergerlijk genoeg - voor het eerst wat ik eigenlijk heb gedaan toen ik 's avonds Germana uit de kapel haalde toen een niet onderhandelbare grens, mijn grens, bereikt was en hoe de Mammoet het Absoluut Gezag, notabene opnieuw die kapel uitkomend, het Absoluut Gezag, háár Absoluut Gezag, herbevestigde.
Wat mijn vraag, eigenlijk meer een mededeling, maar dan wel een van het doodvonnis wat er inderdaad op is gevolgd ook, waartegen mijn maag en mijn lijf nu al een paar dagen onverbitterlijk niet bestand bleken te zijn tot nu mijn traanklieren eindelijk hun werk doen eigenlijk heeft betekend)
Donderende stukken Oostenrijkse lucht, boem, geranium op je hoofd.
Het weten van de onvoorstelbaarheid van die vraag: Zuster, mag ik U even spreken dat idiote vingers die een keybord laten antwoorden met de vraag: Dame, wie dacht U dat dat absoluut Gezag was daar en op dat moment? Misschien is dat vraag wel die Tom Voûte tegenkwam en verstond)

Wanneer Gert Leers bevestigde dat er seksueel misbruik plaats vond en dat bekend was, maar het onderscheid aanbracht waardoor hij zich daartegen beschermd wist door zijn ouders,
op grond waarvan zouden dan jongens op die klein seminaries en broederinternaten kostscholen met vrijwillige plaatsing recht hebben op meer dan die 10 € VVV bon namens de Kerk?

Omdat hun ouders clericalismepatienten waren?

Nu ik door deze opmerking in het openbaar te stellen waarschijnlijk maar beter kan gaan emigreren, nog maar zo eentje dan.

Als de eerste verantwoordelijkheid voor de kinderen ook 30/40 jaar terug al lag bij de ouders, mijn vader is er tenslotte aantoonbaar mede aan dood gegaan, zijn die ouders dus in gebreke gebleven. En hebben zij dat - met alle respect voor alle verschrikkelijke verhalen en het leed wat er mee georganiseerd is - afgekocht.

Je kon je dochter tenslotte beter bij de Ursulinnen hebben dan in de Goede Herder, je zoon op Bleijerheide dan op de Heibloem.
Al was de plaatsings noodzaak verdacht identiek.

De boter in Toembatoembaland-Zuid schijnt gelukkig geweldig lekker te zijn, wat toch een hele troost is.

Wanneer de ouders van Gert Leers en hijzelf bekend waren met het feit dat er misbruik gepleegd werd op die broederschool, kan het niet anders dan dat ook andere ouders dat hadden kunnen weten.
Als dat zo is hebben die ouders daar dus de voorkeur aan (kunnen én willen) geven boven internaten van de kinderbescherming. Niet zo'n heel onverstandige keuze natuurlijk.
Maar aangezien niet iedereen (j/m ) en masse seksueel misbruikt is op basis waarvan hebben en zonder ook maar op enigerlei wijze voorbij te (willen) gaan aan de destructie die er plaats heeft gevonden, op basis waarvan meent dan zo iemand dat hij (of zij) geld zou behoren te krijgen tbv zijn nabestaanden en dat genoegdoening en heling zou opleveren ?????

Heling waarvan dan? De verkeerde gok van (groot)ouders?

Nog effe kost me dit nog een ticket voor Gert Leers wegens gedwongen emigratie ook, maar dit riekt voor mij naar een heel andere vorm van heling.

Tombatomba land-zuid, here I come....

En op grond waarvan zou deze slachtoffers de confrontatie met de keuze van hun ouders, wat generatieoverschrijdende diepe ellende kan betekenen, dienen te zijn? Als cadeautje van "hun" dader, die anderen bespaard bleef ? En daar zelfs materiele genoegdoening voor krijgen?

God bespare me de kennis dat een van mijn kinderen het sex speeltje is geworden voor een klojo, maar ze kunnen toch maar beter een cursus houten poot draaien gaan volgen bij die minachting de confrontatie met mijn ongeloof en onmacht niet aan te gaan.

De "ruimhartige financiële regelingen" in het buitenland waarover zo regelmatig gesproken wordt is naar mijn kennis puur manipulatieve flauwe kul! Die zou ik dan wel eens willen zien.
Manipulatie die minachting voor andere slachtoffers buiten het eigen dorp betekent.

Jazeker er worden in de VS voor een Nederlander astronomische bedragen geeist.
Gelukkig wel! Want (vroegere) slachtoffers over de hele wereld hebben daar van mee kunnen profiteren. De paar honderd dollar (als het dat al is) die een manneke in Brazilië of Mexico toegewezen zal krijgen (als hij of zij dat al krijgt!) hadden nooit kunnen bereiken wat die US bedragen hebben georganiseerd.
Maar het is manipulatief om daarmee niet te kijken naar wat die slachtoffers daarvan moeten betalen aan gemaakte kosten.

Het is pure manipulatie om te ontkennen dat wij in Nederland tot voor kort een ziektekosten verzekering én sociale voorzieningen hadden waar menige wereldbewoner al zijn vingers bij af likt!

Net zo min als die bewering voor Canada of Australië waar zijn. Goede regelingen hebben, naar mijn kennis, bestaan in een aantal situaties bij het niet-residentieel RKK misbruik in Ierland. En ook daar is dat al jaren voorbij, zoals er ook hier in het verleden voor continentaal Europa stevige bedragen lijken te zijn uitgekeerd. Niet door ruimhartigheid maar door pogingen de realiteit te blijven verdoezelen.

Dergelijke manipulatieve informatie is niet alleen jezelf rijk rekenen.
Het heeft vooral heel veel geweld opgeleverd. Geweld tégen (vroegere) slachtoffers, bedreven door georganiseerd door slachtoffers. Die minachting van slachtoffers door slachtoffers kwam heel wat krachten ook binnen die Kerk die meenden daar belang bij te hebben uitstekend uit!

Ook het geweld van die vraag waar ik bij dit soort mn. heren niet omheen kan: en als je nu eens niet seksueel misbruikt was?
En wordt ik geacht dankbaar te zijn dat ik dat wél werd?
En die mannen voor wie al heel vroeg die ouders ontbraken waardoor zij van veel te kleins af aan moesten leren dat zij zich maar beter kapot konden werken zodat ze naar een juvenaat mochten om daar te merken dat hun Absoluut Gezag inderdaad een broeder was en hun veiligheid bescherming tegen het seksueel misbruik om hen heen afhing van Broeder Absoluut Gezag en zijn waardering voor krankzinnige studieprestaties dan? Waren dat sufferds? Zijn dat nu de loosers die zich maar beter hadden kunnen laten misbruiken ipv voor hun levenslange misvorming in veiligheid te kiezen?
Of die meiden die zich niet door een priester of een non seksueel lieten misbruiken maar bij gebrek aan kennis van het verboden woord nee door een vent die daarmee onder toeziend oog van de pastoor het Absoluut Gezag als vrijticket kon overnemen zelf geen enkele kans hadden maar tegen de klippen op volbleven houden. Hoezo afgebroken studies? Nooit weggelegde studies. Zijn dat de loosers omdat ze de kapelaan niet hebben verleid waarmee ze nu recht op die verzekerde oude dag hadden kunnen claimen? Een vrouw, jonger dan ik, presteerde het in mijn huis, toen er noodzakelijkerwijs hulp gevraagd moest worden, vooraf aan het bezoek van een door haar georganiseerde diakonaal medewerker mijn laatste briefje van 50 E te verstoppen...háár ervaringen. Goddank mijn tranen!
Wiens verzorgde oude dag? Van die bejaarde dame die liet weten over haar verkrampend lijf en de pijn wanneer zij de hulp moet accepteren die zij nodig heeft bij het douchen door schendende handen op haar lijf, waarmee Hulp en Recht mij het bos instuurde en het aartsbisdom Deetman en wetenschappers nodig heeft?
Dankzij de schok over mannen en jongens valt zij niet onder lotgenoten... Mannen, die zich vertillen aan zichzelf en hun verleden. Nederland dat zich liet tillen, door mannen die seksueel misbruikt werden, mannenrechten in die kerk. Mannengeweld in die kerk, tegen kinderen, tegen vrouwen.

Een kerkprovincie waarin sexuele criminaliteit het voor het zeggen heeft.
Omdat slachtoffers van ooit het geweld wel voortzetten.
En op te houden smoel levert ook nog 's geld op tenslotte.

En tbv van mijn laatste rookpluimen uit mijn oren, nu:

wanneer er gesproken wordt - en volkomen terecht! - over het spiritueel misbruik dat er is gepleegd kunnen "lotgenoten" slachtoffers maar beter vragen om duidelijkheid en de argumenten waarom een in de parochie verkracht kind wél erkenning kreeg, maar er door het aartsbisdom werd besloten daar geen materiele vergoeding tegenover te stellen. En de overwegingen van het Vaticaan tot een vergelijkbaar besluit.

Dat zijn overwegingen die niet alleen informatie oplevert. Daarmee zouden slachtofferorganisaties Mensenrechten erkennen ipv het spiritueel misbruik als manipulatief argument gebruiken.

Tot dat moment vrees ik dat ik bij dit soort slachtoffer groepen maar even kies voor voorlopig maar eerst eens die VVV bon ter voorkoming van verdere manipulatie respectloosheid en minachting en de gevolgen daarvan.

Ik wens namelijk te kunnen geloven!
Niet in een aartsbisdom, en al helemaal niet in een Cie. met een hotemetoot die kennelijk geen koninginnedag of 1 mei viert of een club die haar eigen verantwoordelijkheid niet neemt en met een verantwoord aanbod komt en dan vraagt om reacties en ik gewoon een sufferd mag zijn die zichzelf en mijn kinderen niet hoeft af te vallen tbv. een op te houden smoel in een schijnvertoning. Maar gewoon mijn uitgewogen rechten krijg.
Zelfs mijn recht om het er niet mee eens te zijn!
Maar dan wel op in mijn samenleving en in mijn kerk geldende normen, niet op advies van een verzameling herenclubs die kennelijk nog steeds niet doorhebben dat kerkelijk seksueel misbruik niet het voorrecht is van mannen.
Dat verbiedt zowel mijn grondwet als de leer van de Kerk waarvan ik deel uitmaak.
En mijn geweten.


Want nog veel minder dan mijn kinderen af te vallen wens ik verraad tegenover ze te plegen!




bron

Geen opmerkingen: